Garmin otwiera oddział w Polsce
Garmin International, producent systemów nawigacyjnych, poinformował o otwarciu swojego oddziału w Polsce. Jednocześnie firma przedstawiła wyniki finansowe za rok 2009.
Nowy oddział odpowiedzialny będzie za reprezentowanie marki Garmin w zakresie sprzedaży, marketingu, finansów i obsługi klienta na terenie naszego kraju. Celem firmy w 2010 roku będzie wzmocnienie pozycji na polskim rynku poprzez rozbudowę sieci dystrybucyjnej dla wszystkich kategorii produktów.
Oferta firmy Garmin to systemy nawigacji satelitarnej obejmujące różne obszary zainteresowań, w tym m.in. branżę motoryzacyjną, lotniczą i morską oraz zastosowania związane z fitness, rekreacją na świeżym powietrzu i produktami bezprzewodowymi.
Centrala Garmina mieści się w Olathe w stanie Kansas, USA. Na całym świecie firma zatrudnia ponad 8000 inżynierów, projektantów, specjalistów, programistów i serwisantów. Dzięki temu Garmin samodzielnie projektuje, udoskonala i produkuje swoje urządzenia oraz oprogramowanie w swoich centrach i fabrykach w Stanach Zjednoczonych oraz na Tajwanie. Jednocześnie Garmin wspólnie z czołowymi światowymi firmami stale udoskonala rozwiązaniami OEM począwszy od nawigacji samochodowej, a skończywszy na zaawansowanych systemach dla firm logistycznych.
Wyniki finansowe za 2009 r.
W 2009 roku firma Garmin osiągnęła dochód 2,95 miliarda dolarów, jest to o 16 % mniej niż w roku 2008 (3,49 miliarda). W porównaniu z rokiem 2008, tylko segment produktów przeznaczony do fitness i sportów outdoorowych odnotował wzrost sprzedaży o 469 milionów (19 %). Sprzedaż produktów w pozostałych segmentach była wyraźnie mniejsza. W transporcie drogowym spadek o 2,05 miliarda (19%), w transporcie lotniczym o 246 milionów (24%), w żegludze o 177 milionów (13%).
W porównaniu do roku 2008 mniejszy dochód odnotowano dla Europy (spadek o 18%, z 2,34 do 1,97 miliarda) i Ameryki Południowej (16%, z 1,01 miliarda do 824 milionów). Wzrost natomiast odnotowano dla rynków azjatyckich (3%).
źródło: Garmin