Jak Google walczy z nadużyciami na swoich mapach?
Jednym ze sposobów na zapewnienie precyzji informacji znajdujących się na Mapach Google są aktualizacje dodawane przez użytkowników. Odkąd w 2010 roku Google wprowadził taką możliwość, ponad 970 milionów osób podjęło się zaktualizowania map za pomocą recenzji, zdjęć, ocen, a także dodania informacji faktycznych, takich jak adresy czy godziny otwarcia.
Na Mapach Google przez jakiś czas błędnie widniała nazwa jednego z placów w Berlinie, który opisano jako Plac Hitlera (fot. Google Maps)
Są jednak tacy użytkownicy, którzy próbują wprowadzać kłamliwe czy nieodpowiednie treści - od pozostawiania fałszywych recenzji, które mają zakłócić działalność firm, po dodawanie ocen, które w sztuczny sposób poprawiają reputację danego miejsca.
Jak informuje Google, tysiące wyszkolonych moderatorów i analityków oraz algorytmom pomagającym identyfikować nieuczciwe zaangażowanie monitoruje mapy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki czemu firma jest w stanie podjąć szybkie działania przeciwko oszustom, od usunięcia treści i zawieszenie działalności konta aż po postępowanie sądowe.
Tylko w 2020 roku podjęto następujące działania na Mapach Google:
- Zablokowano lub usunięto ponad 55 milionów recenzji naruszających zasady i prawie 3 miliony fałszywych profili firm. To o 20 milionów mniej usuniętych recenzji w porównaniu z rokiem 2019. Ta różnica spowodowana jest głównie wcześniejszymi staraniami dotyczącymi usuwania nieprawdziwych recenzji oraz niższej ogólnej liczby dodawanych opinii w związku z pandemią COVID-19.
- Usunięto ponad 960 000 recenzji i ponad 300 000 profili firm. To wzrost w stosunku do 2019 r., ponieważ rozszerzono możliwości działania zautomatyzowanych systemów, które uzupełniają ręczny przegląd oznaczonych treści wykonywany przez operatorów i analityków.
- Przejrzano i usunięto ponad 160 milionów zdjęć i 3,5 miliona filmów, które albo naruszały zasady, albo były niskiej jakości. Na przykład dzięki udoskonaleniom w automatycznych systemach znacznie poprawiono wykrywanie zdjęć, które były bardzo rozmyte. Ponieważ ogólnie prowadzono też bardziej zdecydowane działania wobec nieuczciwych użytkowników, wiele zdjęć zostało automatycznie usuniętych wraz nieuczciwym kontem, które kasowane było wraz z całą jego zawartością.
- Technologia i zespoły Google wyłączyły ponad 610 000 kont użytkowników po wykryciu i zbadaniu podejrzanego lub naruszającego zasady zachowania.
- Powstrzymano ponad 3 miliony prób zmiany danych na profilach firm w Google, które nie były podejmowane przez właścicieli tych firm.
Źródło: Blog Google Polska