logo gisplay

Wrocław stawia na geolokalizację, by usprawnić komunikację miejską

Od prawej: Maciej Bluj, wiceprezydent Wrocławia i i Sebastian Grabowski, dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska (fot. UM Wrocławia)Władze Wrocławia oraz Orange Polska podpisały list intencyjny o współpracy w zakresie wykorzystania kilku technologii geolokalizacji do precyzyjnego określenia pozycji wrocławskich autobusów i tramwajów. Porozumienie zakłada także testy usługi Smart City – Density City Map.

Jednym z pierwszych wspólnie realizowanych projektów będzie Advanced Bus Location. Chodzi o sprawne zarządzanie komunikacją miejską, głównie w zakresie zapewnienia płynności ruchu autobusów. Innowacyjna usługa Orange pomoże określić pozycję każdego autobusu w przestrzeni miejskiej. To z kolei pozwoli na zapewnienie płynności przejazdu m.in. poprzez odpowiednie wysterowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach. Takie rozwiązanie zwiększy znacznie efektywność transportu publicznego. Opiera się ona na połączeniu trzech technologii – GPS, sieci mobilnej GSM, WiFi oraz niewielkich urządzeń - beaconów, znajdujących się np. na latarniach ulicznych i wykorzystujących Bluetooth. Pozwalają one bardzo dokładnie wskazać umiejscowienie pojazdu w mieście, a rozwiązanie oparte będzie na systemie SmartIoT dostarczanym przez Orange.

Kolejne rozwiązanie to Density City Map. Dzięki m.in. danym statystycznym z sieci mobilnej możliwe będzie określenie najbardziej zatłoczonych miejsc w czasie rzeczywistym. Przełoży się to na większe bezpieczeństwo mieszkańców i lepsze zarządzanie pracą służb miejskich, na przykład w czasie powodzi. Wykorzystywane będą w tym celu dane z sieci 2G i 3G. Sposób gromadzenia danych oraz ich prezentacji w ramach narzędzia Power BI, zapewni pełną prywatność użytkowników sieci.

Przypomnijmy, że w sierpniu br. władze Wrocławia podpisały list intencyjny o współpracy z firmą Nokia Solutions w celu prowdadzenie prac badwczo-rozwojowych w zakresie Smart City. Wrocław razem z Nokią będzie głównie realizował dwa projekty. Pierwszy to pomysł nowego przystanku komunikacji miejskiej, natomiast drugi to kwestia bardzo dokładnej lokalizacji pojazdu komunikacji, tak aby w sposób niezwykle precyzyjny można było określić jego miejsce oraz czas przybycia.

 

Komentarze stworzone przez CComment' target='_blank'>CComment