Specjalista ds. zarządzania systemem informacji przestrzennej (Opole)
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Opolu poszukuje kandydatów na stanowisko:
Specjalista do spraw zarządzania systemem informacji przestrzennej Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000 (praca na zastępstwo)
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
Osoba na tym stanowisku:
- Tworzy System Informacji Przyrodniczej w GIS oraz bierze udział w procesie tworzenia krajowej infrastruktury informacji przestrzennej w zakresie tematu obszary chronione i siedliska przyrodniczo jednorodne w ramach realizacji wytycznych Dyrektywy INSPIRE i ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej.
- Gromadzi i przetwarza dane dotyczące stanu przyrody, a w szczególności cennych ze względów naukowych tworów przyrody, stanowisk chronionych gatunków roślin i zwierząt, a także ich siedlisk i siedlisk przyrodniczych, prowadzi rejestr form ochrony przyrody.
- Wykonuje zadania związane ze sporządzaniem projektu planu zadań ochronnych i planu ochrony dla obszarów Natura 2000 oraz rezerwatów przyrody lub ich zmian.
- Współpracuje w realizacji zadań związanych z ochroną przyrody w celu określenia (uzgodnienia) warunków przyrodniczych do decyzji środowiskowych, m.in. dla przedsięwzięć realizowanych lub planowanych do realizacji przy wsparciu funduszy pomocowych Unii Europejskiej.
Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie: wyższe;
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 miesiące praca z systemami GIS;
- umiejętność pracy z systemami GIS;
- znajomość pakietu MS Office;
- podstawowa znajomość przepisów z zakresu ochrony przyrody i ochrony środowiska;
- ogólna wiedza przyrodnicza;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego;
- Korzystanie z pełni praw publicznych;
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- Wykształcenie: wyższe z zakresu ochrony środowiska, geografii, gospodarki przestrzennej, leśnictwa lub pokrewne;
- Doświadczenie zawodowe w administracji.
Termin składania dokumentów: 9 października 2023 r.