Specjalista ds. nadzoru AIS i DAT (Warszawa)
Urząd Lotnictwa Cywilnego w Warszawie poszukuje osoby na stanowisko:
Starszy Specjalista ds. nadzoru AIS i DAT w Inspektoracie AIS i DAT w Departamencie Żeglugi Powietrznej
- Prowadzi czynności kontrolne w procesie certyfikacji i bieżącego nadzoru nad instytucjami zapewniającymi służby żeglugi powietrznej w zakresie AIS oraz podmiotami świadczącymi usługi DAT w celu zapewnienia integralności, ciągłości, jakości, dostępności i bezpieczeństwa funkcjonujących.
- Prowadzi sprawy uzgadniania lokalizacji planowanych inwestycji, w tym miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy poprzez przeprowadzanie analiz przestrzennych określających wpływ projektowanych inwestycji na prawidłowe działanie lotniczych urządzeń naziemnych, a także przygotowuje projekty postanowień Prezesa ULC oraz innych odpowiedzi w tych sprawach.
- Weryfikuje dokumentację zgłoszeniową, realizuje sprawy ewidencjonowania trasowych przeszkód lotniczych, aktualizuje przestrzenną elektroniczną bazę danych geometrycznych i danych opisowych charakteryzujących przeszkody lotnicze przed przekazaniem informacji o przeszkodach lotniczych państwowemu organowi zarządzania ruchem lotniczym celem ich publikacji w Zintegrowanym Pakiecie Informacji Lotniczej.
- Prowadzi sprawy związane z monitorowaniem wdrażania wymagań dokumentów zawierających przepisy międzynarodowe dotyczące AIS i DAT, a w szczególności opiniuje propozycje zmian i nadzoruje wdrożenie poprawek do Załącznika 4, 5 i 15 do Konwencji chicagowskiej oraz dokumentów ICAO przywoływanych w tych załącznikach.
- Uczestniczy w tworzeniu i utrzymaniu systemów informacji przestrzennej (geoprzestrzenne bazy danych lotniczych/GIS) w celu spełnienia przepisów międzynarodowych i krajowych oraz usprawnienia funkcjonowania Urzędu.
- We współpracy z komórką wiodącą w zakresie bezpieczeństwa teleinformatycznego w Urzędzie prowadzi sprawy związane z cybersecurity w obszarze AIS i DAT w celu zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi powietrznej.
- Uczestniczy w pracach międzynarodowych organizacji i instytucji lotniczych w celu doskonalenia systemu nadzoru w zakresie AIS i DAT.
- Prowadzi sprawy związane z nadawaniem wskaźników lokalizacji dla stałych stacji telekomunikacji lotniczej w celu zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi powietrznej.
Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie: wyższe na kierunku geodezyjno-kartograficznym lub lotniczym lub pokrewnym
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w lotnictwie lub w geodezji i kartografii
- Dobra znajomość międzynarodowych i krajowych przepisów, w tym: ustawa Prawo lotnicze oraz przepisy wykonawcze do niej, ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, przepisy międzynarodowe ICAO i UE dot. AIS i DAT, w szczególności bardzo dobra znajomość wymagań wynikających z Załącznika 4,5,15 ICAO
- Znajomość KPA
- Znajomość darmowego oprogramowania GIS (Quantum GIS)
- Znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym (B2)
- Prawo jazdy kat. B
- Kompetencje behawioralne: współpraca, komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, orientacja na klienta/interesanta, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w administracji publicznej
- Studia podyplomowe w zakresie żeglugi powietrznej
- Szkolenia specjalistyczne w zakresie: AIS, DAT i map lotniczych, zarządzania bezpieczeństwem w lotnictwie, nadzoru nad zmianami w systemach funkcjonalnych.
- Biegła znajomość oprogramowania ESRI GIS;
- Biegła znajomość języka angielskiego na poziomie (C1)
- Znajomość Unified Modeling Language (UML);
- Znajomość rozszerzeń oprogramowania ArcGIS: Data Interoperability, 3D Analyst, Spatial Analyst;
- Znajomość narzędzi FME firmy SafeSoftware;
- Znajomość zagadnień Dyrektywy INSPIRE dla infrastruktury informacji przestrzennej dla tematu transportu lotniczego
- Znajomość środowiska programistycznego dla oprogramowania ESRI (ArcObjects, Python);
Termin składania dokumentów mija 23.01.2023 r.