Strava przejmuje Fatmap, aplikację z dokładnymi turystycznymi mapami 3D
Strava, popularna sportowa aplikacja do śledzenia aktywności, z której korzysta ponad 100 milionów ludzi na całym świecie, nabyła Fatmap, europejską firmę, która buduje globalną platformę z outdoorowymi mapami 3D w wysokiej rozdzielczości. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.
Aplikacja Fatmap (fot. TechCrunch)
Założona w 2009 roku Strava stała się jedną z najpopularniejszych aplikacji do śledzenia aktywności, szczególnie wśród kolarzy i biegaczy, którzy używają apki do wyznaczania i rejestrowania tras a także do dzielenia się nimi z innymi sportowcami. Firma w coraz większym stopniu celuje również w obszar turystyki. W ubiegłym roku dodał między innymi nową opcję szlaków i tras skierowaną do spacerowiczów, rowerzystów górskich i biegaczy terenowych.
Z kolei firma Fatmap została założona dziesięć lat temu, początkowo skupiając się na dostarczaniu ośrodkom narciarskim wysokiej rozdzielczości map cyfrowych. W międzyczasie współpracowała z różnymi firmami z branży fotogrametrycznej i teledetekcyjnej, aby wzbogacić swoją platformę o zdjęcia z lotu ptaka. Przy 1,6 miliona zarejestrowanych użytkowników, misją Fatmap jest ostatecznie bycie "turystyczną Mapą Google", z subskrypcją premium (30 USD rocznie) odblokowującą dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak mapy do pobrania i planowanie tras w aplikacji mobilnej.
Ostatecznym celem przejęcia jest integracja podstawowej platformy Fatmap z samą Stravą, ale będzie to przedsięwzięcie wymagające dużych zasobów, które nie nastąpi z dnia na dzień - informują twórcy aplikacji. Na razie firma zapowiedziała utworzenie specjalnego zespołu. Pierwszym zadaniem jest stworzeniem integracji pojedynczego logowania (SSO), co oznacza, że abonenci będą mogli uzyskać dostęp do pełnego zestawu funkcji Fatmap, logując się do aplikacji przy użyciu danych uwierzytelniających Strava. Pełna integracja ma nastąpić około połowy 2023 roku. Technologia Fatmap będzie dostępna zarówno dla bezpłatnych, jak i płatnych członków Strava, chociaż niektóre funkcje związane z mapami, wyszukiwaniem i planowaniem tras będą zarezerwowane tylko dla subskrybentów.
- Przejęcie Fatmap jest częścią ciągłej inwestycji Strava mającej na celu zapewnienie najlepszego w swojej klasie doświadczenia cyfrowego osobom poszukującym aktywnego styl życia. Tam, gdzie inne platformy map zostały zaprojektowane do nawigacji po ulicach i miastach, Fatmap zbudował mapę zaprojektowaną specjalnie w teren. Włączymy technologię Fatmap we wszystkich usługach Strava, umożliwiając każdemu odkrywanie i planowanie wrażeń na świeżym powietrzu z wyselekcjonowanymi lokalnymi przewodnikami, interesującymi miejscami i informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa - powiedział dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Strava Michael Horvath dla serwisu TechCrunch.