Zakupy przez Street View. Przyszłość marketingu?
Wydarzyło się to tak niepostrzeżenie, że właściwie większość z nas nie potrafi wskazać, od kiedy stała się zależna od Google. W praktyce ten koncern kontroluje rynek reklamy i kto wie, czy właśnie nie jesteśmy świadkami narodzin kolejnej niszy, która „pomoże” nam kupić jakiś produkt. Na razie chodzi o ciuchy, ale kto wie, czy niedługo nie będzie to szerszy asortyment?
Tym razem prezentowana mapa, w której Zalando wykorzystuje Street View po to, by reklamować swoje ubrania, będzie raczej pretekstem do chwili refleksji nad nowoczesnym marketingiem.
Jeśli natknęliśmy się kiedykolwiek na widok ulicy z mapach Google, od razu wiemy, czego można się podziewać po tego typu projekcie. Standardowo ludzie na zdjęciach tam zamieszczonych mają celowo zamazane twarze, by nie naruszać ich wizerunku – Zalando postanowiło skorzystać z modeli i modelek, którzy zostali wpleceni w Street View i ubrani w odzież, które zamówimy korzystając z usług tej marki.
Choć nie jest to absolutnie nowa idea, to ciekawa jest kwestia, w którą stronę podąży marketing przyszłości. Wyobraźcie sobie np. kolejną generację Google Glass, która dzięki rozszerzonej rzeczywistości pokaże nam, co dana osoba ma na sobie i powiąże to z jej danymi, znalezionymi w profilach społecznościowych?
Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie brzmi to całkiem realistycznie…