Dostępne są już aplikacje powstałe w ramach programu Minigranty im. Anny Pasek
Trzy darmowe aplikacje Web-GIS: „Gdzie na studia? – aplikacja Web – GISowa o polskich uczelniach”, „Warszawa w okresie II wojny światowej” oraz „Waloryzacja lokalnych zabytków” są już dostępne.
Gdzie na studia? – aplikacja Web – GISowa o polskich uczelniach”
Aplikacje powstałe w ramach programu „Minigranty im. Anny Pasek Edycja III”, który dedykowany jest młodym i ambitnym zespołom studentów, które w swych badaniach i działaniach, twórczo wykorzystują narzędzia i techniki geoinformacji oraz chcą rozwijać edukację w tym obszarze.
"Gdzie na studia? – aplikacja Web – GISowa o polskich uczelniach” jest to aplikacja, która pomoże w łatwy i przyjemny sposób zapoznać się z ofertą studiów wszystkich polskich uczelni. Dodatkowo znajdziemy tam informacje o kosztach związanych z życiem w danym mieście i funkcjonującym transporcie. A, że nie tylko samą nauką student żyje, w aplikacji znajdziemy również informacje o atrakcjach turystycznych.
Link: https://gdzie-na-studia-annapasek.opendata.arcgis.com/
"Warszawa w okresie II wojny światowej” jest to scenariusz lekcji w którym przedstawiono życie Warszawy podczas II wojny światowej. Skupiono się na kompleksowym zobrazowaniu Warszawy w tym trudnym czasie. Lekcja zawiera dużo map ze zmieniającymi się granicami Polski, Warszawy jak i Getta Warszawskiego. Istotne informacje na temat życia mieszkańców Warszawy i wydarzeń związanych z Gettem i Powstaniem warszawskim. W aplikacji znajdziemy dużo zdjęć z tamtego okresu jak i ciekawostki statystyczne. Na koniec swoją wiedze można sprawdzić w przygotowanym do tego celu ‘Teście wiedzy’.
Link: https://warszawa-podczas-wojny-annapasek.hub.arcgis.com/
„Waloryzacja lokalnych zabytków” jest to scenariusz lekcji terenowej w której zgrabnie połączono zdobycie wiedzy teoretycznej z praktycznym jej zastosowaniem w terenie. Celem przygotowanej lekcji jest: zapoznanie się z wiedzą na temat klasyfikacji zabytków, przekazanie wiedzy jak zbierać i gromadzić dane przestrzenne oraz jak zgromadzone dane opracować i przedstawić w ciekawej formie. Całą lekcję można przedstawić w 5 krokach: Zapoznaj się z teorią, Utwórz ankietą do pozyskania danych przestrzennych, Wyjdź w teren, Opracuj dane i Podziel się wynikami.