• Grzegorz Szczypa

Zakupy przez Street View. Przyszłość marketingu?

Wydarzyło się to tak niepostrzeżenie, że właściwie większość z nas nie potrafi wskazać, od kiedy stała się zależna od Google. W praktyce ten koncern kontroluje rynek reklamy i kto wie, czy właśnie nie jesteśmy świadkami narodzin kolejnej niszy, która „pomoże” nam kupić jakiś produkt. Na razie chodzi o ciuchy, ale kto wie, czy niedługo nie będzie to szerszy asortyment?

Zakupy przez Street View. Przyszłość marketingu?

Tym razem prezentowana mapa, w której Zalando wykorzystuje Street View po to, by reklamować swoje ubrania, będzie raczej pretekstem do chwili refleksji nad nowoczesnym marketingiem.

Jeśli natknęliśmy się kiedykolwiek na widok ulicy z mapach Google, od razu wiemy, czego można się podziewać po tego typu projekcie. Standardowo ludzie na zdjęciach tam zamieszczonych mają celowo zamazane twarze, by nie naruszać ich wizerunku – Zalando postanowiło skorzystać z modeli i modelek, którzy zostali wpleceni w Street View i ubrani w odzież, które zamówimy korzystając z usług tej marki.

Choć nie jest to absolutnie nowa idea, to ciekawa jest kwestia, w którą stronę podąży marketing przyszłości. Wyobraźcie sobie np. kolejną generację Google Glass, która dzięki rozszerzonej rzeczywistości pokaże nam, co dana osoba ma na sobie i powiąże to z jej danymi, znalezionymi w profilach społecznościowych?

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie brzmi to całkiem realistycznie…

Nasze patronaty

Dzień Teledetekcji 2022
12 grudnia 2022
Forum GPS
9 grudnia 2022
Konferncja "Geoinformacja: Nauka – Praktyka – Edukacja"
1-3 grudnia 2022
GIS Day 2022 w Poznaniu
16 listopada 2022
Wrocławski GIS Day
16-17 listopada 2022

Galeria

Wrocławski GIS Day 2019
13 listopada 2019
Informacja Przestrzenna nowym IMPULSEM dla rozwoju lokalnego
23.05.2019 Wrocław
XVII Wyprawa BARI - Jordania 2018