Rekordowy algorytm Emapy dotyczący optymalizacji tras przejazdów
Z początkiem stycznia ekipie programistów Emapy udało pobić się rekord w dziedzinie zaawansowanej optymalizacji tras VRPTW (Vehicle Routing Problem with Time Windows).
Emapa tworząc i stale udoskonalając algorytmy optymalizacja tras przejazdów, bierze udział w badaniach benchmarkowych Gehringa i Hombergera pobijając coraz to nowe rekordy w dziedzinie VRPTW (Zaawansowana optymalizacja tras VRP z oknami czasowymi). Wyniki te są na bieżąco weryfikowane i publikowane na stronach popularnego europejskiego instytutu badawczego Sintef. Rekordy polegają na zmniejszeniu odległości między punktami przy założonej stałej liczbie punktów. Poniżej zestawione zostały odległości osiągane przez zespół Emapy z dotychczas osiągniętymi wynikami zarejestrowanymi przez Sintef. Kategorie, w których zespół Emapy rywalizuje to wielkości odpowiednio 400, 600, 800 i 1000 wierzchołków.
Z początkiem stycznia ekipie programistów Emapy (w składzie Piotr Sielski, Piotr Cybula, Marek Rogalski) udało pobić się osiągnięty w 2009 roku (według danych instytutu Sintef) rekord w dziedzinie zaawansowanej optymalizacji tras VRPTW (Vehicle Routing Problem with Time Windows) .
Rekord został osiągnięty w kategorii 1000 punktów (wierzchołków), przy ich losowym rozłożeniu i szerokich oknach czasowych oraz dużej ładowności pojazdów. Emapa poprawiła poprzedni wynik o 3,5 jednostki, co oznacza skrócenie odległości między punktami o 0,01%. Wydaje się niewiele, ale w praktyce taka poprawa może oznaczać dla firm wielomilionowe oszczędności na transporcie.
Źródło: Emapa