LED-y pomogą w lokalizacji produktów w supermarketach?
Francuska sieć sklepów Carrefour w jednym ze swoich supermarketów zainstalowała system nawigacji działający w oparciu o oświetlenie LED.
Eksperymentalny system wdrożyła firma Philips w sklepie Carrefour we francuskim Lille. W supermarkecie o powierzchni 7,8 tys. metrów kwadratowych zainstalowano 2,5 kilometra LED-owych taśm oraz 800 urządzeń Philips VLC (Visible Light Communication), które mogą komunikować się ze smartfonami. Wystarczy, że klienci zainstalują specjalną aplikację odbierając LED-owe kody, dzięki którym będą mogli zlokalizować produkty i jednocześnie dowiedzą się o aktualnych promocjach. Ponadto, poza samą lokalizacją, oświetlenie LED zmniejszy o 50% zużycie energii w całym supermarkecie.
W kwietniu ubiegłego roku system nawigacji wewnątrz budynków został zainstalowany w sklepie w Paryżu, jednak zastosowana tam technologia opiera się na beaconach i Wi-Fi. Teraz Carrefour może porównać oba rozwiązania i zdecydować na którą technologię stawiać w kolejnych supermarketach.