logo gisplay

Coraz wyższy poziom w Londynie - GEO Business Show 2018

Geo Business Show 2018W zeszłym tygodniu zakończyła się piąta edycja największego brytyjskiego wydarzenia w branży geoprzestrzennej.

Truistycznie można powiedzieć, że rynek geoprzestrzenny w UK ma się dobrze, jednak boryka się z własnymi problemami. Największym wyzwaniem jest sprostanie nowym technologiom m.in: prace legislacyjne wokół BIM, ustalenie standardów dla danych pozyskanych przez nowe sensory, ponadprzeciętny wzrost ilości danych oraz wyzwania w zarządzaniu.

Dobrym dowodem na to, że brytyjski rynek jest atrakcyjny i dobrze prosperujący jest rosnąca liczba wystawców. Ponad połowa z nich przedłuża rezerwację stoisk natychmiast po zakończeniu obecnej edycji. Porównując tegoroczną imprezę do poprzednich, widać gołym okiem, że stoiska firmowe wypełniają przestrzeń wystawienniczą nawet na antresoli budynku. Wśród nich nie zabrakło również polskich firm - krakowskiego FlyTech UAV oraz GISonLine. Innym polskim akcentem była prelekcja tarnowskiej firmy MGGP Aero na temat wielosensorowej platformy fotogrametrycznej dedykowanej dla aglomeracji miejskich.

Organizatorzy, Diversified Communications UK, poza antresolami i płytą wystawienniczą, udostępnili dla uczestników 9 stanowisk (5 pokoi, 3 otwarte fora i audytorium), w których odbywały się warsztaty i seminaria organizowane przez firmy komercyjne, stowarzyszenia specjalistów, a także instytucje rządowe i pozarządowe. Wstęp na targi i warsztaty był, jak co roku, bezpłatny. Dobrą kontynuacją było połączenie seminariów w bloki o podobnej tematyce. Takie ścieżki tematyczne trwały od jednej do trzech godzin i pozwalały dogłębnie poznać najnowsze technologie, sukcesywne wdrożenia, przedyskutować problemy i poznać obecne trendy. Główne ścieżki dotyczyły: BIM, rozszerzonej rzeczywistości, dronów, GIS + Big Data, SmartCities, geofizyki okołopowierzchniowej, dziedzictwa kulturowego. Patrząc na czas trwania poszczególnych bloków, można jednoznacznie stwierdzić, które dziedziny zyskują najbardziej na popularności.

Geo Business Show 2018

Jak na respektowane wydarzenie branżowe, nie obyło się bez wystawiania na pokaz nowych i popularnych produktów, m.in.:

  • PhaseOne - iXM 100MP - lekka kamera ze zmiennoogniskowym obiektywem dla dronów;
  • GeoSlam - ZEB-REVO Real Time - skaner mobilny bez GNSS, wzbogacony m.in. o aparat i dostęp do surowych danych;
  • NCTech - iSTAR Pulsar, kamera panoramiczna dla zastosowań mobilnych;
  • Trimble - TSC7 - kontroler z tabletowatym wyświetlaczem;
  • Optech - Optech Galaxy PRIME oraz wcześniej zaanonsowany Optech Eclipse;
  • Carlson Software - PhotoCapture - moduł dla zastosowań fotogrametrycznych;
  • Gexcel - HERON AC-1 - przenośny system skanujący do inwentaryzacji budynków w trybie rzeczywistym;
  • Senceive - GeoWAN - bezprzewodowa platforma IoT dalekiego zasięgu.

Nie ulega wątpliwości, że w następnych edycjach pomysłodawcy w dalszym ciągu będą powielać sukcesywną formułę - zwiększenie interakcji pomiędzy uczestnikami. Strategia ta sukcesywnie rozwija wydarzenie i podnosi rangę GEO Business Show wśród obowiązkowych imprez w branży geoprzestrzennej w Europie.

Następna edycja GEO Business Show odbędzie się w tej samej lokalizacji w dniach 21-22 Maja 2019 roku.

Przejdź do galerii zdjęć

Artur Szyszka

Komentarze stworzone przez CComment' target='_blank'>CComment