Geospatial Hackathon 2019 - studenci z PW najlepsi
Drużyna złożona z członków Koła Naukowego Geodezji i Kartografii PW zwyciężyła podczas Geospatial Hackathon 2019. Uczestnicy konkursu stanęli przed wyzwaniem by przy pomocy gry efektywnie i efektownie przekazać mieszkańcom informacje o planowanych kierunkach rozwoju miasta.
Przez 24 godziny 10 zespołów próbowało stworzyć aplikację użyteczną dla miejskiej społeczności. Rywalizację ukończyło 5 drużyn, a ostatecznie zwyciężyła drużyna The Gindoors złożona z członków Koła Naukowego Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej.
Zwycięski zespół podczas hackathonu stworzył grę zapoznającą gracza z planowanymi inwestycjami na danym terenie. Przy jej tworzeniu, studenci PW wykorzystali dane przestrzenne dla Wilanowa w Warszawie.
– Gra symuluje proces budowania inwestycji i polega na rozwiązywaniu pojawiających się w trakcie tego zadania problemów. Celem gracza jest ukończenie danej inwestycji utrzymując w tym czasie na odpowiednim poziomie takie czynniki jak zasoby finansowe, ekologię, czy zadowolenie społeczne poprzez podejmowanie strategicznych decyzji i reagowanie na zdarzenia losowe – mówią studenci PW.
Geospatial Hackathon 2019 odbył się w dniach 22-23 lutego w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej. Został zorganizowany przez Wydział Geodezji i Kartografii PW przy współpracy z firmą Globema - partnerem Google. Celem hackathonu było opracowanie aplikacji wspierającej proces tworzenia i rozwoju smart city oraz (geo)partycypacji społecznej z wykorzystaniem tzw. serious games.
Źródło: PW