Ponad 5,2 mln zł na innowacyjne aplikacje dla mieszkańców Zielonej Góry
W środę (17.01) podpisano umowę na dostawę i wdrożenie funkcjonalności w zakresie Systemu Informacji Przestrzennej GIS dla Miasta Zielona Góra (GIS-ZG) oraz uruchomienie innowacyjnych e-usług związanych z płatnościami i zgłaszaniem zdarzeń. Prace wykona firma Sygnity za ponad 5,2 mln zł.
Na realizację przedsięwzięcia złoży się zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania i wykonania kilku użytecznych aplikacji. Mieszkańcy będą mogli na przykład zgłaszać nieprawidłowości z możliwością dołączenia zdjęć np: ubytków w drodze, chodnikach, rozmaite miejskie bałagany. Aplikacja będzie posiadała moduł GPS, więc miasto będzie od razu wiedziało, w którym miejscu znajduje się zgłaszany problem.
Natomiast mieszkańcy będą otrzymywali komunikaty, na przykład o stanie dostaw wody czy prądu i gazu. Inna aplikacja posłuży do dokonywania płatności na rzecz magistratu i sprawdzania ich statusu. Będzie też dostępna aplikacja pozwalająca odnaleźć w mieście defibrylatory zewnętrzne (AED) i wolontariuszy przeszkolonych do ich obsługi. Będzie też możliwość elektronicznego zgłaszania i zbierania informacji nt. organizacji imprez masowych.
Projekt obejmuje także dostawę oprogramowania umożliwiającego realizację zadań z zakresu geodezji i planowania przestrzennego oraz umożliwającego uzyskanie bez konieczności wizyty w urzędzie zaświadczeń i dokumentów (wypisy, wyrysy itd.).
Projekt jest współfinansowany w 85 proc. z funduszy unijnych. Termin zakończenia prac został przewidziany na sierpień br.