Promocja zdjęć lotniczych i skaningu laserowego w mediach

Dzięki udanej współpracy MGGP Aero z Grupą Onet.pl po raz pierwszy w Polsce promowane są w ogólnopolskich mediach (Onet.pl odwiedza dziennie 3.5 miliona internautów) zdjęcia lotnicze i technologia skaningu laserowego. Celem kreacji reklamy jest nie tylko kampania wizerunkowa ale także poszerzanie wiedzy o produktach i usługach dostępnych dla wielu dziedzin gospodarki.

Szeroki zasięg tej formy promocji w mediach skutkuje ogromnym zainteresowaniem już nie tylko w branży GIS. Skuteczność takiej kampanii przekłada się bezpośrednio na wzrost zainteresowania dotychczasowymi produktami jak i kreowanie nowych zastosowań tak ważnych dla rozwoju gospodarczego.

Jak Google Earth na świecie tak Onet z swoim lokalizatorem Zumi w Polsce, przyczynili się do ogromnego wzrostu zainteresowania zdjęciami lotniczymi. Wcześniej były to bardzo niszowe produkty wykorzystywane przez specjalistów kilku specyficznych branż. Dzisiaj za sprawą Internetu i powszechnego dostępu do ciekawych źródeł danych poszerza się krąg zainteresowanych oglądaniem, ale także wykorzystaniem bardzo precyzyjnej i aktualnej informacji fotograficznej odniesionej przestrzennie.


Polacy oglądają najbliższe otoczenie nieruchomości, którą chcą kupić, podglądają ciekawe projekty ogrodów, projektują zieleń, analizują ilość miejsc parkingowych, analizują dojazd czy trasy rowerowe, poprzez opis topograficzny podpowiadają jak najłatwiej trafić pod dany adres, coraz więcej reklam wielkoformatowych pojawia się na dachach obiektów handlowych (np. Auchan Piaseczno). Znane są przypadki prowadzenia kursów prawa jazdy podczas, których instruktorzy właśnie na zdjęciach lotniczych omawiają przepisy ruchu drogowego dzięki dobrej widoczności oznakowania poziomego. Projektanci, deweloperzy wizualizują nowe inwestycje na zdjęciach lotniczych dzięki czemu projekty są atrakcyjniejsze w odbiorze. Wykryte i udokumentowane przypadki samowoli budowlanych czy nielegalnych wycinek drzew działają prewencyjnie i ograniczają liczbę takich zdarzeń.


Za zdjęciami lotniczymi świadczy także fakt olbrzymiego zainteresowania serwisem Zumi.pl, który to od debiutu w kwietniu 2007 roku (1.8mln użytkowników) ma już około 4.2 mln użytkowników (luty 2010). Coraz częściej zdjęcia są wykorzystywane również w mediach np. linki do mapy przedstawiającej miejsce danego zdarzenia (Onet.pl, TVN24, TVN Warszawa), wizualizacje w kolorowych magazynach czy wykorzystanie mapy z podaniem źródła Zumi/MGGP Aero w wieczornym wydaniu Faktów TVN.

Źródło: MGGP Aero


Nasze patronaty

XXIII Ogólnopolskie Sympozjum Fotogrametryczno-Teledetekcyjne
18-20 września 2024
INTERGEO 2023
10-12 października 2023
VIII Forum BioGIS
29-30.11.2023
GIS Day w Stolicy
23 listopada 2023

Quizy mapowe

Gdzie leży ten kraj?
Puzzle z mapą świata
Jaki to kraj?
Quiz WORLDLE - Jaki to kraj?
Wersja dla zaawansowanych
Geoquiz historyczny
EOGuesser